Digitaalne aspiratsiooni psühromeeter
Abstract
Bakalaureusetöö eesmärgiks oli projekteerida ning koostada õppevahendiks mõeldud
aspiratsiooni psühromeeter. Õppevahend on mõeldud kasutamiseks õppeainetes, kus lisaks
töökeskkonna füüsikaliste ohutegurite parameetrite mõõtmisele oodatakse üliõpilaselt ka
seoste loomist parameetrite vahel. Töö koostamisel lähtuti järgmistest nõuetest: 1)
õppevahend peab olema lihtsalt teisaldatav; 2) õppevahend peab võimaldama väärtuste
jälgimist seadme ekraanilt; 3) õppevahend peab võimaldama andmete salvestamist; 4)
õppevahend ei tohi kuiva ja märja termomeetri näitude põhjal arvutada õhu suhtelist
niiskust vaid peab selle ülesande jätma tudengitele. Töö koosneb kolmest osast, esimeses
anti ülevaade niiskusest ja selle mõõtmise võialustest. Teises osas valiti õppevahendi
koostamiseks komponendid, kirjutati tarkvara ja modelleeriti seadmele korpus. Töö
kolmandas osas katsetati õppevahendit ja veenduti, et selle töö vastab bakalaureusetöö
eesmärgile. The aim of this thesis was to design and assemble an aspiration psychrometer that was
intended to be uses as a teaching aid. The teaching aid is meant to be used in subjects
where the students are expected to both measure the physical parameters of work
environment, and to understand how these parameters are related. The following
requirements were followed: 1) the teaching aid must be portable, 2) the teaching aid must
display data on the screen, 3) the teaching must allow data storage, and 4) the teaching aid
is not allowed to calculate humidity based on dry bulb and wet bulb thermometers, but
leave this task for the students. The thesis consists of three chapters, the first gave an
overview of humidity and its measurement. In the second chapter, the components were
selected for the assembly of the teaching aid, the software was written and the housing of
the device was modelled. In the third part of the thesis, the teaching aid was tested and it
was verified that it works as intended.