Development and optimization of a reagent-free pretreatment method for the production of liquid biofuels from lignocellulosic waste
Abstract
Global energy consumption and demand are increasing every year. In 2018, the distribution of
global energy consumption was as follows: 51% heat production, 17% electricity production and
32% transportation sector. There are a number of sustainable “green” alternatives to fossil
resources for heat and electricity production however, alternative solutions for the transportation
sector are lacking. Presently, the biofuels used to reduce the share of fossil fuels are mostly
produced from sugar, starch or oil-rich food crops. In order to avoid competition between food and
fuels, the greatest potential is seen in the second-generation biofuels, such as bioethanol, which
are produced using different plant (lignocellulosic) residues as a feedstock. It is possible to produce
bioethanol, biodiesel and, for example, synthesis gas, but compared to the first generation, the
production is much more complex due to characteristics of raw material therefore requiring a
higher energy input. The second-generation bioethanol production chain includes several steps:
pretreatment, hydrolysis, fermentation, and distillation. The most important process in the entire
production chain is pretreatment. The more efficient the pretreatment, the higher the yield of sugars
and ethanol that can be achieved. In order to increase the competitiveness of the second-generation
bioethanol as an alternative motor fuel, various pretreatment methods were studied in the
framework of this doctoral thesis to ensure maximum cellular structure disruption with minimal
energy and no chemical input. Freezing, as a potential zero-energy pre-treatment method for the
Nordic climate, and explosive decompression method were investigated in order to determine the
optimal pretreatment process parameters. Energia tarbimine ja nõudlus suureneb maailmas iga-aastaselt. 2018. aastal oli ülemaailmse
energia tarbimise jaotus järgnev: 51% soojusenergia, 17% elektrienergia ja 32% transpordisektor.
Kui soojus- ja elektrienergia tootmiseks on olemas mitmeid jätkusuutlikke „rohelisi“ alternatiive
asendamaks fossiilsete ressursside osakaalu, siis transpordisektori puhul need suurel määral
puuduvad. Praegusel hetkel kasutatakse fossiilset päritolu mootorikütuste osakaalu vähendamiseks
enamasti esimese põlvkonna biokütuseid, mis on toodetud suhkru-, tärklise- või õlirikastest
toidukultuuridest. Vältimaks toiduainete ja mootorikütuste omavahelist konkurentsi nähakse enim
potentsiaali teise põlvkonna biokütustes nagu näiteks bioetanool, mille tootmisel kasutatakse
toormeks erinevaid taimseid (lignotselluloosseid) jääkmaterjale. Toota on võimalik nii
bioetanooli, biodiislikütust kui ka näiteks sünteesgaasi, kuid võrreldes esimese põlvkonnaga on
tootmine toorme iseärasustest tingituna märksa keerukam ning vajab suuremat energeetilist
sisendit.
Lignotselluloossest biomassist bioetanooli tootmine nõuab toorme eeltöötlemist, hüdrolüüsimist,
kääritamist ning destilleerimist. Kõige olulisem protsess kogu bioetanooli tootmisahelas on
eeltöötlus. Mida efektiivsem on eeltöötlus, seda kõrgemaid suhkrute ja etanooli saagiseid on
võimalik saavutada. Saavutamaks kõrgeimaid võimalikke saagiseid uuriti antud doktoritöö raames
erinevaid eeltöötlusmeetodeid, tagamaks maksimaalne rakustruktuuri lõhkumine kemikaalivabalt
ning minimaalse energeetilise sisendiga eesmärgiga suurendada teise põlvkonna bioetanooli kui
alternatiivse mootorikütuse, konkurentsivõimet. Uuriti nii külmutamiste, kui potentsiaale nullenergeetilise sisendiga eeltöötlusmeetodit põhjamaisesse kliimasse, kui ka plahvatusliku
rõhulangetuse meetodit, selgitamaks välja optimaalseimad eeltöötlusprotsessi parameetrid.