Auto katsestendi mürataseme uurimine
Abstract
Aina enam püütakse leida lahendusi, kuidas parandada elukeskkonda meie ümber.
Igapäevane liiklusmüra ehk olmemüra on väsitav ja mõjutab tugevalt meie füüsilist ja
psüühilist tervist. Eriti oluline on öine uni ilma, et seda rikuks mürareostus. Käesoleva
bakalaureusetöö eesmärgiks on uurida Eesti Maaülikooli katsestendi mürataset ning välja
pakkuda võimalikke lahendusi. Töös tuuakse välja materjalid ja lahendused, mis aitavad
müra vähendada. Mõõtmistel selgus, et müratase võib ulatuda väga kõrgele, kuid seda vaid
hetkeks ühe katse käigus. Suuresti aitas mürataset alandada juba see, kui garaažil olid uks
ja aknad suletud, kuid see polnud veel piisav. Selgus ka see, et suletud akende ja uksega
pole võimalik katseid teha, kuna garaažil on ebapiisav ventilatsioon. Töö edasiarendusel
on oluline praktiliselt katsetada valitud müratõkke materjale ning lõpuks ka katsestendis
nende kasutamine. An increasing number of attempts is made to find solutions on how to improve the
environment around us. Daily traffic noise or domestic noise is tiring and strongly
influences our physical and mental health. Particularly important is the night's sleep that it
would not be affected by the noise pollution. Objective of this thesis is to study the Estonian
University of Life Sciences car test bench noise level and give possible solutions on
reducing it. The work outlines the materials and solutions that might help reduce the noise
that comes from testing cars. The measurements showed that the noise level can reach a
very high level, but only for a moment with one test at a time. Largely contributed to the
noise level lowering if the garage had its door and windows closed, but it was not enough.
It also appeared that testing with the closed windows and doors could not be possible to
carry out because the garage has insufficient ventilation. For futher developing this thesis
can test noise barrier materials, and eventually them installed to the car test bench.