Väikeettevõtte konkurentsieeliste kujundamine ja toote positsioneerimise võimalused OÜ Süvahavva Loodustalu näitel
Abstract
Käesolev magistritöö keskendub konkurentsieeliste leidmisele, toote eristumisele ning
positsioneerimise võimaluste määratlemisele ühe maapiirkonnas tegutseva väikeettevõtte
Süvahavva Loodustalu OÜ näitel, mis tegeleb taimekasvatusega, tee- ja maitsetaimede
kuivatamise ja pakendamisega.
Teema on aktuaalne,sest rahvaarv maapiirkondades väheneb ja maaelu Eestis on hääbumas.
Teema aktuaalsus väljendub ka selles, et väikestel kodumaistel ettevõtetel on keerulisem
püsida konkurentsis võrdsete vastastena. Üks strateegiline võimalus turunduses on
positsioneerimine, mille jaoks on tarvis kujundada oma pakutaval tootel eristuvad tunnused,
mida saab käsitleda toote tugevustena sihtgrupi vajadustest lähtuvalt.
Uurimistöö eesmärgiks on välja selgitada ja defineerida Eestimaiste teetaimede tootjate
konkurentsieelised turul ja määratleda positsioneerimise võimalused ühe ettevõtte näitel.
Eesmärgi saavutamiseks uurib ja analüüsib autor kodumaiseid teetaimi tootvate
väikeettevõtete tegevust ning uurib tarbijatelt teetaimede ostueelistusi. Seejärel määratleb
autor Süvahavva Loodustalu OÜ näitel erinevad eristumise võimalused ja teeb konkreetsed
ettepanekud toote positsioneerimiseks, mis põhinevad ettevõtte tugevustel,
konkurentsieelistel ja tarbijate hinnangutel.
Magistritöös autori poolt tehtud ettepanekuid saavad rakendada ka teised väikesed
maapiirkonna ettevõtted ja peretalud, keda huvitab toote konkurentsieeliste leidmine või
positsioneerimine. This master thesis focuses on the introduction of competitive advantages, the distinguishing
of the product and the definition of the possibilities for positioning in a small enterprise in
the rural area, which deals with plant production, with drying and packaging of the herbs.
The topic is relevant because the population is decreasing in rural areas and the rural areas
in general are facing the problems. The content of the matter is also expressed by the fact
that small domestic enterprises have a more difficult task to remain in competition with
bigger ones. One strategic opportunity for marketing is positioning, for which it is necessary
to shape the specific characteristics of someone’s product, which can be considered as the
strengths of the product from the point of view of the target group.
The purpose of the Research Action is to identify and define the competitive advantages of
the Estonian producers on the market and to identify the potential for positioning for one
certain company. In order to achieve the objectives, the author studied and analysed the
activities of small businesses producing domestic herbal teas and investigated the purchase
preferences of consumers. At this stage, the author defines the possibilities of differentiation
on the example of Süvahavva Loodustalu OÜ, and proposes specific measures for
positioning based on the strengths of the enterprise, the competitive advantages and the
consumer opinion.
The proposals made by the author can also be applied in other small rural businesses and
family farms, that are interested in finding the competitive advantages or opportunities for
positioning of the product.