Mahetoidu turustus vahendaja positsioonilt – probleemide analüüs ja lahenduskava Valete OÜ näitel
Abstract
Käesolevas bakalaureusetöös käsitletakse mahetoidu turustamist vahendajate positsioonilt.
Et mahepõllumajandus on aktuaalne ja atraktiivne valdkond, on mahepõllumajanduse
valdkonda ka uuritud piisavalt, kuid autorile teadaolevalt, on uurimisküsimuse all olnud
just tootjad ja tarbijad, samas kui mahepõllumajanduse vahendajad on uurijate
huviorbiidist välja jäänud. Uurimustöö eesmärgiks on välja selgitada mahepõllumajanduse
toodangu vahendajate peamised probleemid mahetoidu turustamisel ja pakkuda välja
probleemide lahendamise kava. Uurimisobjektiks on valitud mahepõllumajanduse
toodangu vahendamisega tegelev ettevõtte Valete OÜ. Esmaseks uurimismeetodiks on
Valete OÜ asutaja ja juhatajaga läbi viidud poolstruktureeritud intervjuu. Tuginedes
uurimustööle, selgub, et peamised probleemid uuritavas turustustegevuses on seotud Eesti
tarnijatega. Intervjueeritava sõnul on kohalike mahetootjate tegevus ebastabiilsed ja nende
kauba kvaliteet kõigub. Kuna tarnijad on oluline lüli, siis tuleks nende valikul tegeleda
kindlasti riskide maandamisega. Ühtlasema mahekauba kvaliteedi tagamiseks saaks
vahendaja reguleerida tootjaid kvaliteedinõuetega, andes ette tingimused, millele peab
tootja müüdav mahetoodang vastama. The aim of currently bachelor´s thesis was to identify problems distribution of organic
foodstuff from the viewpoint of intermediators and analysis of solutions in the example of
Valete OÜ. The analysis of the present thesis is based on qualitative research methods, that
is half-structured interview. The results showed that main problems involved at producers
and suppliers. These are unconstant of Estonian companys and fluctuations in goods
quality. Intermediators must be dispel the risks and do business with different producers
and suppliers, who has similar products. Become of high quality organic goods, the
intermediators have to do request of quality. Local producers need be sort out the problems
and deal with bottlenecks. In Estonia are not enough organic staff manufacturing
companies and producers have a small capacity. If the quantities growing, then more in
demand organic food arrive at consumer. The bigger quantities productions, manufacturing
and marketing bring about the prices come down and consumers are more buy organic
food.