Selveri, ETK ja Rimi lojaalsusprogrammide mõjud kliendi ostukäitumisele
Abstract
Käesoleva bakalaureusetöö eesmärk on uurida lojaalsusprogrammide mõju kliendi
ostukäitumisele. Tarbijad jälgivad üha rohkem poodi minnes allahindlusi ning sellega
kaasnevaid püsikliendipakkumisi. Enamik ettevõtteid pakub tarbijatele
püsikliendiprogrammis osalemiseks kliendikaarti. See annab tarbijale erinevaid
soodustusi ning ettevõttele ülevaate tarbija ostukäitumisest. Kliendikaart on üks
kindlamaid püsikliendi leidmise ja kinnistamise vahendeid. Teatud toote või teenuste
kasutamine muudab kliendi lojaalseks ettevõtte või teenuse pakkuja suhtes.
Tarbija ostukäitumine on ühelt poolt enda soovi või vajadusega tegelemine läbi
ostmisprotsessi, kuid sügavamal uurimisel selgub, et sel käitumisel on mitmeid
tegevusi – ostu ette planeerimine ja sobivate toodete/teenuste otsimine, ostmine ja
seejärel toote/teenuse kasutamine. Ostukäitumine on tarbija mentaalne, emotsionaalne ja
füüsiline tegevus, mida ta teeb tooteid ja teenuseid otsides ja ostes, kasutades.
Tarbija analüüsib peale igat sooritatut ostu, kas soetatud toode või teenus osutas talle
maksimaalset rahulolu või tekitas ost suurt rahuolematust. Sellest oleneb ka, kas tarbija
külastab järgmisel korral antud kauplust või mitte.
Rimi, ETK ja Selver pakuvad oma klientidele hulgaliselt erinevaid sooduspakkumisi.
Lisaks on kliendikaardi omanikele allahindlused kampaaniatoodetel ning sünnipäevale
eelnevatel ja järgnevatel päevadel allahindlus. Antud kauplusketid pakuvad klientidele
lisaks esma– ja toidutarbekaupadele ka teenuste kasutamist, mis muudab igapäevaseid
oste tehes elu veelgi mugavamaks.
Küsitlusest selgust, et tarbijad kasutavad aktiivselt kliendikaarte, et saada
sooduspakkumisi toodetelt või teenustelt. Igapäevaseid oste tehes kujuneb tarbijal
kindel ostukoht, kus sooritatakse oste nädalas mitu korda. Tarbijaid meelitatakse ligi
soodsate hindadega ja püsikliendi pakkumistega, mis on suunatud kliendikaardi
omanikule. Tarbija võib olla lojaalne nii ettevõttele, kui ka seal pakutavatele toodetele
ja teenustele. Aktiivsemad tarbijad omavad informatsiooni kampaaniatoodetest ning
külastavad mitmeid erinevaid kauplusi,et saada vajalik või huvi pakkuv toode soodsa
hinnaga. The main aim of this bachelor’s thesis is to examine what kind of effect do loyalty
programs have on customers buying behaviour. More and more are consumers
following discounts and other offers made for loyal customers. Most companies offer
loyalty cards to customers for enrolling them in their program. This gives the consumer
different discounts and the company an overview of their buying behaviour. A stores
loyalty card is one of the most definite ways for finding and keeping customers. Using
certain products or services makes a customer loyal to the company or service provider.
A consumers buying behaviour can be seen as dealing with their own wishes or needs
through the process of buying. But when looked into more deeply, it shows that this
behaviour has many stages – planning the purchase and finding suitable
products/services, looking for and then using that product/service. For a consumer,
buying behaviour is a mental, emotional and physical activity.
After every purchase, the customer analyses whether or not the product or service
consumed had a fully positive or mostly negative effect on them. This will lead to the
customer visiting that shop again or not.
The companies Rimi, ETK and Selver offer lots of different discounts to their
customers. The people with loyalty cards get extra discounts on products with special
offers and discounts for their birthdays on days prior and following. Apart from staples
and groceries, these companies also offer services that make everyday shopping even
more convenient.
As it showed from the inquiry, the consumers use their loyalty cards actively for getting
discounts. They also usually form a certain place to do their everyday shopping at, even
multiple times a week. Customers are attracted by good deals and loyalty program
offers. A customer can be loyal to the company or to their products or services offered.
More active consumers have the information about special offers and visit different
shops to get a desired product with a good price.