EMU DSpace
Advanced Search
  • English 
    • English
    • Eesti
  • Login
    • English
    • Eesti
View Item 
  •   DSpace
  • Institute of Forestry and Engineering (MII)
  • MII Theses
  • 1. Bachelor´s Theses
  • View Item
  •   DSpace
  • Institute of Forestry and Engineering (MII)
  • MII Theses
  • 1. Bachelor´s Theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitaalne aspiratsiooni psühromeeter

Thumbnail
View/Open
Täistekst (1.440Mb)
Date
2022
Embargo Lift Date
10.09.2022
Author
Võso, Karl-Mattias
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaureusetöö eesmärgiks oli projekteerida ning koostada õppevahendiks mõeldud aspiratsiooni psühromeeter. Õppevahend on mõeldud kasutamiseks õppeainetes, kus lisaks töökeskkonna füüsikaliste ohutegurite parameetrite mõõtmisele oodatakse üliõpilaselt ka seoste loomist parameetrite vahel. Töö koostamisel lähtuti järgmistest nõuetest: 1) õppevahend peab olema lihtsalt teisaldatav; 2) õppevahend peab võimaldama väärtuste jälgimist seadme ekraanilt; 3) õppevahend peab võimaldama andmete salvestamist; 4) õppevahend ei tohi kuiva ja märja termomeetri näitude põhjal arvutada õhu suhtelist niiskust vaid peab selle ülesande jätma tudengitele. Töö koosneb kolmest osast, esimeses anti ülevaade niiskusest ja selle mõõtmise võialustest. Teises osas valiti õppevahendi koostamiseks komponendid, kirjutati tarkvara ja modelleeriti seadmele korpus. Töö kolmandas osas katsetati õppevahendit ja veenduti, et selle töö vastab bakalaureusetöö eesmärgile.
 
The aim of this thesis was to design and assemble an aspiration psychrometer that was intended to be uses as a teaching aid. The teaching aid is meant to be used in subjects where the students are expected to both measure the physical parameters of work environment, and to understand how these parameters are related. The following requirements were followed: 1) the teaching aid must be portable, 2) the teaching aid must display data on the screen, 3) the teaching must allow data storage, and 4) the teaching aid is not allowed to calculate humidity based on dry bulb and wet bulb thermometers, but leave this task for the students. The thesis consists of three chapters, the first gave an overview of humidity and its measurement. In the second chapter, the components were selected for the assembly of the teaching aid, the software was written and the housing of the device was modelled. In the third part of the thesis, the teaching aid was tested and it was verified that it works as intended.
 
URI
http://hdl.handle.net/10492/7707
Collections
  • 1. Bakalaureusetööd

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
All items in EMU digital archive DSpace are protected by original copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Data policy
Feedback
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy YearAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy YearAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
All items in EMU digital archive DSpace are protected by original copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Data policy
Feedback