Töötajate töörahulolu ja motivatsioon Jõgevamaa vineeri tootmisettevõtte Estonian Plywood AS näitel
View/ Open
Date
2022Embargo Lift Date
27.08.2022Author
Lauringson, Kadri
Metadata
Show full item recordAbstract
Magistritöö eesmärk oli välja selgitada Estonian Plywood AS personali töörahulolu ja
motivatsioon ning uurimistulemustele tuginedes teha juhtkonnale parendusettepanekud.
Arvestades ettevõtte uudsust ja jooksvat tööjõuvoolavust, oli läbiviidav uuring oluline ettevõtte
arengu, maine kujunduse ja stabiilsuse saavutamiseks. Töötajate tagasiside aitab organisatsiooni
juhtkonnal saada ülevaade ja informatsioon probleemkohtadest ja võtta kasutusele uusi meetmeid
või parendada juba olemasolevaid.
Magistritöö koosneb kahest peatükist, alapeatükkidest, kokkuvõttest, kasutatud kirjandusest ja
lisadest. Magistritöö kaks põhiosad jaotuvad teoreetiliseks ja empiiriliseks. Magistritöö teoreetilises
osas kirjeldatakse töörahulolu ja motivatsiooni olemust ning erinevaid rahulolu ja motivatsiooni
tuntuimaid teooriaid ning nende mõõtmist. Magistritöö empiirilises osas antakse ülevaade
uuritavast ettevõttest, valimist, uurimis- ja andmekogumismeetoditest, küsimustikust ja statistilise
analüüsimeetoditest, autori poolt läbi viidud uuringu tulemustest.
Uuringu tulemusena selgitati välja, et Estonian Plywood AS-i töötajate töörahulolu ja motivatsiooni
võib üldiselt pidada pigem heaks. Töötajad pidasid oluliseks kõiki uuritud tegureid – keskmised
hinnangud olid vahemikus 4,14–4,58 (5astmelisel skaalal hinnatuna). Töötajate hinnangutest
rahulolule jäid keskmised hinnangud pisut madalamaks (vahemikku 3,45–4,05), kuid olid siiski üle
keskmise (M = 3, 5astmelisel skaalal hinnatuna).
Kõige olulisemaks hindasid töötajad tasustamise faktorisse kuuluvad tegurid, seejärel info liikumist
ja koostööd ning otsese juht tegevust. Teistega võrreldes said madalama hinnangu töökeskkond
ning karjäär ja areng. Kõige enam olid töötajad rahul oma otsese juhi tegevusega, seejärel töö
omaduste ning info liikumise ja koostööga. Kõige madalama hinnangu sai karjäär ja areng.
Tööjõuvoolavuse vähendamiseks ja töötajate motiveerimiseks, tuleks tööandjal pöörata tähelepanu
motivatsiooni ja rahulolu faktoritele ja nende hinnangutele. The aim of the master's thesis was to find out the job satisfaction and motivation of the staff of
Estonian Plywood AS and to make suggestions for improvement to the management, based on
the research results.
Given the company's age and employee turnover rate, the survey was important for supporting
the company's development, reputation and stability. Employee feedback helps the organisation's
management to gain insight and the information about problem areas as well as strengths, to
introduce new measures or improve existing ones.
The master's thesis consists of two chapters, subchapters, a summary, references and appendices.
The two main parts of the master's thesis are divided into theoretical and empirical. The
theoretical part of the master's thesis describes the nature of job satisfaction and motivation,
alongside various well-known satisfaction and motivation theories and their evaluation. The
empirical part of the master's thesis provides an overview of the surveyed company, the target
group, research and data collection methods, questionnaire and statistical analysis methods, based
on the results of the research conducted by the author.
The results of the survey revealed that the job satisfaction and motivation of Estonian Plywood
AS employees can generally be considered rather good. Employees considered all the factors
examined important - the average ratings ranged from 4.14 to 4.58 (rated on a 5-point scale). The
average ratings of employee satisfaction were slightly lower (between 3.45 and 4.05) but still
above average (M = 3.5 on a 5-point scale). The employees considered remuneration factors to be
the most important, followed by information flow and cooperation, as well as line management.
Work environment, career and professional development were rated lower than other factors.
Employees were most satisfied with line management, then with their job characteristics,
information flow and cooperation. Career and professional development received the lowest
ratings.
In order to reduce employee turnover and motivate them, the employer should pay attention to
the motivation and job satisfaction factors and their ratings.