Töötajate töörahulolu ja motivatsiooni analüüs ettevõtte KPMG Baltics OÜ näitel
View/ Open
Date
2022Embargo Lift Date
26.08.2022Author
Kurruk, Kerli
Metadata
Show full item recordAbstract
Tööjõukulud on paljude ettevõtete jaoks üheks suurimaks kuluks, eelkõige teenindus- ja
teadmistemahukas sektoris. Selleks, et olla atraktiivne uute töötajate silmis ning hoida
olemasolevaid töötajad on oluline teada, milliseid tegureid peavad ettevõtte töötajad
motiveerivaks ning milline on nendega rahulolu.
Magistritöö eesmärk on välja selgitada töötajate töörahulolu ja motivatsioon ettevõttes
KPMG Baltics OÜ ning lähtuvalt uuringu tulemustest töötada välja parendusettepanekud
töörahulolu ja motivatsiooni tõstmiseks. Esmaste andmete kogumiseks viidi läbi
ankeetküsitlus, küsimustik saadeti kõikidele ettevõtte töötajatele. Andmete analüüsimisel
on kasutatud kirjeldavat statistikat, korrelatsioonanalüüsi ja dispersioonanalüüsi.
Uurimusest selgus, et küsitlusele vastanute töörahulolu ja motivatsiooni võib hinnata
pigem heaks. Enim ollakse rahul kollektiivi ja arenguvõimalustega. Madalam rahulolu on
peamiselt seotud töötasu ning töö ja eraelu tasakaaluga. Uuringust selgus, et kõik
küsitlusele vastanud on teadlikud vähemalt enamikest kui mitte kõigist ettevõtte poolt
pakutavatest täiendavatest hüvedest ja boonustest.
Tulemustele tuginedes tegi autor ettepanekuid uuringus osalenud töötajate töörahulolu ja
motivatsiooni tõstmiseks. Kordusuuringu läbiviimine võimaldab selgitada rahulolu ja
motivatsiooniga toimunud muudatusi. Employment costs are one of the highest costs for many companies especially in the
service sector and knowledge industry. In order to attract new employees as well as to
motivate current employees, it is important to know the job satisfaction as well as
motivating factors of the employees of the company.
The aim of the master’s thesis is to find out the job satisfaction and motivation of KPMG
Baltics OÜ employees and based on the results develop suggestions to increase job
satisfaction and motivation. In order to collect the data, a survey was carried out using a
questionnaire which was sent to all of the employees in the company. Analysing the
results, descriptive statistics, correlation analysis and analysis of variance were used.
The results of the survey showed that the job satisfaction and motivation of the employees
who participated in the survey can be considered good. Employees who participated in the
survey are most satisfied with colleagues and development opportunities. Lower
satisfaction is mainly related to salary and work-life balance. According to the survey, all
of the respondents are aware of at least most of the additional benefits and bonuses offered
by the company.
Based on the results, the author made recommendations how to increase the job
satisfaction and motivation of the employees who participated in the survey. Repeating
the survey allows to find the changes that have taken place in terms of satisfaction and
motivation.