1. Bakalaureusetööd
Selle kollektsiooni püsiv URIhttp://hdl.handle.net/10492/7079
Sirvi
Sirvi 1. Bakalaureusetööd Märksõna "aerofotograafia" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimisvalikud
Kirje Mehitamata õhusõidukiga aerofotogramm-meetrilise mõõdistamise kõrgusliku täpsuse hindamine teedeehituse näitel(Eesti Maaülikool, 2020) Konsin, Siim; Türk, Kristina; Liba, Natalja; GeomaatikaUurimustöö eesmärgiks oli uurida integreeritud RTK mooduliga mehitamata õhusõidukiga aerofotogramm-meetrilise mõõdistuse kõrguslikku täpsust teedeehituse näitel. Võrreldi erinevate trajektooridega lennuplaane, lennukõrguse ja tähiste 3D-punktipilve loomiseks kasutatud tähiste arvu mõju 3D-punktipilve kõrguslikule täpsusele. Uurimistöö objektiks oli tugimaantee nr 90 Põlva-Karisilla Rosma-Soohara lõigu rekonstrueerimine. Andmete kogumine toimus 2019. aasta juulis ja augustis. Mõõdistati tee kompleksstabiliseeritud kiht ja asfaltkatte pealmine kiht. Aerofotogramm-meetriliste lendude sooritamiseks kasutati mehitamata õhusõidukit DJI Phantom 4 RTK. Mõlema kihi mõõdistamiseks sooritati kolm fotogramm-meetrilist lendu: 50m kõrguselt ristuvate trajektooridega lennuplaaniga, 50m kõrguselt lineaarse trajektooriga lennuplaaniga ja 40m kõrguselt lineaarse trajektooriga lennuplaaniga. Saadud tulemusi võrreldi OÜ Raxoest-i poolt teostatud teostusmõõdistustega, kus viimane võeti õigeks. Mõõdistuse kõrgusliku täpsuse hindamiseks arvutati keskmised ruutvead (krv) ja asfaltkatte kihi paksus tee teljel. Kompleksstabiliseeritud kihi aerofotogramm-meetrilisel mõõdistamisel saavutati parimad tulemused lennates 40m kõrguselt lineaarse trajektooriga lennuplaaniga ja 3D-punktipilve loomisel kasutati ühte tähist (krv tee vasakus servas 0.015m, teljel 0.012m ja paremas servas 0.014m). Asfaltkatte pealmise kihi aerofotogramm-meetrilisel mõõdistamisel saavutati parimad tulemused lennates 40m kõrguselt lineaarse trajektooriga lennuplaaniga ja 3Dpuntkipilve loomisel kasutati ühte tähist (krv tee vasakus servas 0.028m, teljel 0.016m ja paremas servas 0.029m). Tähisteta 3D-punktipilve loomisel saavutati parim kõrguslik täpsus kasutades ristuvate trajektooridega lennuplaani. Asfaltkatte paksuse arvutamisel saadi parimad tulemused madalamalt lennates ja kasutades 3D-punktipilve loomisel kolme tähist aga tähisteta saavutati kõige paremad tulemused kasutades ristuvate trajektooridega lennuplaani. Uurimistöö tulemusena selgus, et ristuvate trajektooridega lennuplaaniga lennates saavutati tähisteta 3D-punktpilvest kõige täpsemad tulemused ja tähiseid kasutades saavutati madalamalt lennates kõrgem 3D-punktipilve kõrguslik täpsus.