Sirvi Autor "Maasing, Birgit (juhendaja)" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 6 6
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimisvalikud
Kirje Eestimaise toidutarbimise ostuprotsessi mõjurid(Eesti Maaülikool, 2025) Lohk, Jane; Maasing, Birgit (juhendaja); Maamajanduse ökonoomika õppetoolViimastel aastatel toimunud majanduslikud ja sotsiaalsed muutused, sealhulgas kõrge inflatsioon, tarneahelate ebastabiilsus ja kasvav keskkonnateadlikkus, on oluliselt mõjutanud tarbijate ostukäitumist. Samal ajal on eestimaise toidu osatähtsus ostuvalikutes vähenenud, mis rõhutab vajadust paremini mõista, millised mõjurid seda mõjutavad. Magistritöö eesmärk on välja selgitada eestimaise toidutarbimise ostuprotsessi mõjurid. Uurimistöö põhineb tarbijakäitumise teooriatele ja Engeli, Kollati ja Blackwelli ostuprotsessi mudelile. Antud töös kasutas autor segameetodit, mis sisaldas kvalitatiivset kui ka kvantitatiivset lähenemisviisi. Esmalt viis töö autor läbi kuus poolstruktureeritud personaalintervjuud mugavusvalimi alusel ning saadud tulemuste põhjal täiendas töö autor uurimust ankeetküsitlusega, millele vastas saadi kokku 145 tarbijalt. Uurimistöö tulemustest selgus, et eestimaise toidutarbimise ostuprotsessi mõjurid on mitmetahulised, hõlmates nii praktilisi kaalutlusi nagu hind, kvaliteet, pakendi atraktiivsus ja kättesaadavus, kui ka emotsionaalseid ja sotsiaalseid väärtusi, sealhulgas brändilojaalsust ja harjumuspäraseid maitse-eelistusi. Selgelt tõusis esile kampaaniate roll, mis võib soodustada eestimaise toidutarbimise kasvu. Magistritöö uurimistulemustele tuginedes on võimalik seonduvaid teemasid süvitsi uurida. Näiteks võib uurida, kuidas muutuvad tarbijate hoiakud ja toiduvaliku eelistused perekonna suuruse ja haridustaseme muutudes. Lisaks võiks läbi viia võrdlusuuringuid erinevate toidugruppide ja turundusstrateegiate lõikes, et paremini mõista eestimaise toidutarbimise dünaamikat ja toetada eestimaist toidutootmise arengut.Kirje Koogihaldjas OÜ kliendisegmentide analüüs(Eesti Maaülikool, 2024) Treufeldt, Merili; Maasing, Birgit (juhendaja)Koogihaldjas OÜ pole varasemalt oma kliendisegmente analüüsinud, mistõttu puudub ettevõttel põhjalik ülevaade oma praegusest kliendibaasist. Seoses kasvava konkurentsiga kohvikute turul on kliendisegmentide analüüs muutunud üha olulisemaks. Töö eesmärk on analüüsida Koogihaldjas OÜ kliendisegmente. Uurimistöö metoodikaks kasutati segameetodit. Andmete kogumine toimus 9. veebruaril 2024, kus viidi läbi mitteosalusvaatlus ja 38 struktureeritud intervjuud Koogihaldjas OÜ kohvik koogipood Mandli külastajatega. Intervjuud transkribeeriti ja selle sisu kategoriseeriti, et analüüsida Koogihaldjas OÜ kliendisegmente. Uurimistulemustest selgus, et Koogihaldjas OÜ peamised kliendisegmendid on: naised vanuses 40-49, kes elavad Tartus ja külastavad kohvikut kord nädalas; mehed vanuses 40-49, kes elavad Tartus ja külastavad kohvikut kord kuus; ning mehed ja naised, kelle peamiseks ostumotiiviks on kohv, elukohaks Tartu, peamiselt Kesklinna piirkond ning ostusagedus on keskmiselt 1x nädalas. Analüüsist selgus, et enim külastavad Koogipood Mandlit kliendi, kes kuulusid vanusegruppi 40-49-aastased (36,84% klientidest) ning enamik kliente on Tartu linnast (74%), peamiselt Kesklinna piirkonnast. Püsikliendid moodustasid 86,84% intervjueeritavatest.Kirje Ostukäitumise mõjurid tarbeelektroonikaseadmete soetamisel(Eesti Maaülikool, 2025) Kuris, Reti; Maasing, Birgit (juhendaja); Maamajanduse ökonoomika õppetoolTehnoloogia areng on oluliselt mõjutanud tarbeelektroonikaseadmete arengut ning nende kasutamist, mille tulemusel on ühiskonnas kasvanud nii nende seadmete valikud kui kogused majapidamistes, sealjuures suure osa tarbeelektroonikatoodetest moodustavad nutiseadmed, mille arv ühe tarbija kohta üha kasvab. Magistritöö eesmärk on välja selgitada tarbija ostukäitumist mõjutavad tegurid tarbeelektroonikatoodete soetamisel. Uurimistöö põhineb tarbijakäitumise teoorial ning viie etapilisel ostuotsustusprotsessi mudelil. Eesmärgi saavutamiseks kasutati segameetodit, mis sisaldas kvalitatiivset ja kvantitatiivset lähenemisviisi. Kvalitatiivse andmekogumismeetodina viis autor läbi seitse poolstruktureeritud individuaalintervjuud ning sisuanalüüsi tulemuste põhjal täiendati uurimust kvantitatiivse lähenemisviisiga, kus andmete kogumiseks viidi läbi ankeetküsitlus, millele vastas 106 tarbijat, sealjuures kasutati mõlemal juhul mugavusvalimit. Uuringu tulemustest selgus, et tarbeelektroonikaseadmete soetamisel on tarbijad ratsionaalsed, seadmeid ostetakse vajaduspõhiselt ning peamiselt kui vana seade on läinud katki. Tarbijate jaoks on väga olulised tarbeelektroonikaseadmete erinevad tehnilised omadused ning kasutatud seadmeid antakse pere-siseselt taaskasutusse. Nii välised kui sisemised tegurid mõjutavad tarbija ostuotsustusprotsessi, mistõttu on inimeste ostukäitumist keeruline ennustada. Tulemustele tuginedes on võimalik süvendatult uurida seonduvaid teemasid nagu kas on erisusi demograafilistes tegurites, millised konkreetsed tegurid ajendavad tarbijat vahetama tarbeelektroonikaseadmeid või keskenduda utiliseerimise uurimisele ehk kuidas lihtsustada ning mugavamaks teha seda protsessi tarbija jaoks.Kirje Täituvuse juhtimise strateegia Narva hotelli näitel(Eesti Maaülikool, 2025) Aret, Vladimir; Maasing, Birgit (juhendaja)Täituvuse juhtimise strateegiate arendamine on muutunud piirkondlike hotellide jaoks kriitiliseks väljakutseks dünaamilises turuolukorras. Töö eesmärk on töötada välja Narva hotellile täituvuse juhtimise strateegia, mis optimeerib täituvust ja suurendab korduvkülastusi piiriäärses kontekstis. Uurimuses kasutati kombineeritud meetodit, analüüsides hotelli täituvusandmeid perioodil 2019-2025 ning viies läbi ekspertintervjuusid. Magistritöö tulemusena arendati välja terviklik strateegia, mis hõlmab viit põhikomponenti: 1. Organisatsioonistruktuuri täiendamine – täituvuse juhtimise komitee loomine, käibejuhi ametikoha sisseseadmine ning selgete vastutusalade määratlemine kolmel juhtimistasandil. 2. Diferentseeritud hinnapoliitika – viie kliendisegmendi (OTA kliendid, korporatiivkliendid, otse broneerijad, spaa-pakettide külastajad, grupid) eristamine ning hinnastrateegia kohandamine vastavalt täituvuse tasemele. 3. Dünaamiline hinnastamine – täiustatud hinnastamise maatriks, mis arvestab hooajalisust, täituvust ja nädalapäeva, kasutades viietasemelist täituvusklassifikatsiooni ja kolme hooajalist perioodi. 4. Müügikanalite optimeerimine – otsebroneeringute osakaalu suurendamine, OTAde (online broneerimiskanalite) optimaalne kasutamine ning korporatiivklientide kanali arendamine, eesmärgiga vähendada sõltuvust online broneerimiskanalitest. 5. Kõrvalteenuste integreerimine – restorani- ja spaateenuste süsteemne integreerimine täituvuse juhtimise strateegiasse, mis võimaldab suurendada kogutulu ja parandada kliendikogemust. Strateegia rakendamisel prognoositakse täituvuse kasvu 66,38%-lt 75%-le, keskmise päevahinna (ADR) suurenemist 63,48 eurolt 72 euroni ja RevPAR-i (tulu saadaoleva toa kohta) tõusu 42,02 eurolt 54 euroni. Lisaks oodatakse korduvkülastuste määra kasvu 15%- lt 25%-ni ning klientide rahulolu paranemist 8,2 punktilt 8,7 punktini. Uurimistöö pakub praktilist lahendust Narva hotellile ning terviklikku mudelit, mis on kohandatav teistele piiriäärsetele majutusasutustele. Väljatöötatud strateegia ühendab teoreetilised käsitlused konkreetsete rakendusvõimalustega, luues raamistiku, mis võimaldab süsteemset lähenemist täituvuse juhtimisele kiiresti muutuvas majutussektoris.Kirje Tööjõu haridustasemete mõju majanduskasvule Eestis aastatel 2000-2022(Eesti Maaülikool, 2024) Kuhi, Kevin; Maasing, Birgit (juhendaja)Majandus on oma olemuselt pidevalt muutuv, keerukas ning abstraktne süsteem, mille mõistmiseks ei ole olemas ühte kindlat meetodit või alust. Majandus vajab kasvamiseks sisendit, mille defineerimine ja leidmine ei ole lihtne ning majandust edasiviiva jõu leidmiseks tuleb läbi viia erinevaid uuringuid, mis aitavad kujundada tulevast majanduskasvu. Magistritöö eesmärk on uurida tööjõu haridustasemete mõju majanduskasvule Eestis aastatel 2000-2022. Magistritöö põhineb kvantitatiivsel meetodil, kus kasutatakse teiseseid andmeid Statistikaametist. Töö eesmärgi saavutamiseks anti esmalt teoreetiline ülevaade majanduskasvu olemusest ning seda mõjutavatest teguritest. Seejärel valiti välja majanduskasvu mõjutavad tegurid tuginedes kirjandusele ning viidi läbi kirjeldav analüüs koos korrelatsioon- ja regressioonanalüüsiga. Lisaks toodi analüüsi põhjal välja erinevad tulemused ja järeldused. Analüüsi põhjal selgus, et esimese või madalama haridustasemega tööjõud omab negatiivset mõju majanduskasvule, kolmanda taseme haridusega tööjõud ja elukestvas õppes osalenute inimeste arv omab positiivset mõjub majanduskasvule. Teise taseme haridusega tööjõud ei ole omanud märkimisväärset mõju majanduskasvule. Pikaajalise majanduskasuv toetamiseks tuleks jätkata panustamist haridus- ja teadustegevusse, lisaks toetada inimeste osalemist elukestvas õppes.Kirje Turunduse planeerimise protsess ettevõttes OÜ RõõmuVedu(Eesti Maaülikool, 2024) Milostnaja, Ilona; Maasing, Birgit (juhendaja)Turundusuuringud on tänаpäeval hädаvаjalikud igale ettevõttele, kes soovib turusuhete süsteemis tõhusаlt toimidа. OÜ RõõmuVedu ei ole seni läbi viinud põhjаlikke turundusаnalüüse, mis on vаjаlikud ettevõtte turundusstrаteegiаte efektiivseks plаneerimiseks ja elluviimiseks. Probleem seisneb vаjаduses optimeeridа reklааmieelаrvet ja pаrаndаda turundustegevuste tõhusust, et sааvutada pаremaid ärilisi tulemusi. Käesolevа bakalaureusetöö eesmärk on kааrdistada OÜ RõõmuVedu turunduse plаneerimise protsess. Uurimistöö metoodikаks oli personааlintervjuude käigus kogutud esmaste аndmete ja ettevõtte andmebааsist sааdud teiseste аndmete kvаntitatiivne аnalüüs. Selline lähenemine võimаldas sааda täpset ja аsjakohast informatsiooni ettevõtte turundustegevuste kohta ning teha аrvestatavaid järeldusi turundusstаateegiate tõhustamiseks. Töö tulemusenа kааrdistati OÜ RõõmuVedu turundusplaneerimise protsess, mis hõlmаb eesmärkide püstitamist, olukorrа hindamist, strateegiа loomist ja ressursside pаigutamist. Selgus, et ettevõtte turunduseelаrve oli tihti ületatud, eriti sotsаalmeedia ja Google Adsi kampааniates. Ettepanekute põhjal soovitati optimeeridа reklaamieelаrvet, keskendudes tõhusamate kanаlite kаsutamisele ja kulude vähenаamisele. Töö tulemused näitasid, et turundusstаateegiate pidev kohаndamine vаstаvalt turutingimustele ja klientide eelistustele on kriitilise tähtsusegа ettevõtte jätkusuutlikuks kasvuks ja konkurentsivõime säilitamiseks. Vаrasemalt ei ole OÜ RõõmuVedu turunduse plаneerimise protsessi põhjalikult uuritud. Antud tööst on võimаlik jätkuuringunа anаlüüsida, kuidas ettevõte sааks veelgi pаremini kohаndada oma turundusstrаteegiaid, et suurendada klientide kааsatust ja rаhulolu ning sааvutada pikaajalist edu.