1. Bakalaureusetööd
Selle kollektsiooni püsiv URIhttp://hdl.handle.net/10492/2488
Sirvi
Sirvi 1. Bakalaureusetööd Autor "Abel, Eliise" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimisvalikud
Kirje Selveri, ETK ja Rimi lojaalsusprogrammide mõjud kliendi ostukäitumisele(2014) Abel, Eliise; Kreegimäe, KatrinKäesoleva bakalaureusetöö eesmärk on uurida lojaalsusprogrammide mõju kliendi ostukäitumisele. Tarbijad jälgivad üha rohkem poodi minnes allahindlusi ning sellega kaasnevaid püsikliendipakkumisi. Enamik ettevõtteid pakub tarbijatele püsikliendiprogrammis osalemiseks kliendikaarti. See annab tarbijale erinevaid soodustusi ning ettevõttele ülevaate tarbija ostukäitumisest. Kliendikaart on üks kindlamaid püsikliendi leidmise ja kinnistamise vahendeid. Teatud toote või teenuste kasutamine muudab kliendi lojaalseks ettevõtte või teenuse pakkuja suhtes. Tarbija ostukäitumine on ühelt poolt enda soovi või vajadusega tegelemine läbi ostmisprotsessi, kuid sügavamal uurimisel selgub, et sel käitumisel on mitmeid tegevusi – ostu ette planeerimine ja sobivate toodete/teenuste otsimine, ostmine ja seejärel toote/teenuse kasutamine. Ostukäitumine on tarbija mentaalne, emotsionaalne ja füüsiline tegevus, mida ta teeb tooteid ja teenuseid otsides ja ostes, kasutades. Tarbija analüüsib peale igat sooritatut ostu, kas soetatud toode või teenus osutas talle maksimaalset rahulolu või tekitas ost suurt rahuolematust. Sellest oleneb ka, kas tarbija külastab järgmisel korral antud kauplust või mitte. Rimi, ETK ja Selver pakuvad oma klientidele hulgaliselt erinevaid sooduspakkumisi. Lisaks on kliendikaardi omanikele allahindlused kampaaniatoodetel ning sünnipäevale eelnevatel ja järgnevatel päevadel allahindlus. Antud kauplusketid pakuvad klientidele lisaks esma– ja toidutarbekaupadele ka teenuste kasutamist, mis muudab igapäevaseid oste tehes elu veelgi mugavamaks. Küsitlusest selgust, et tarbijad kasutavad aktiivselt kliendikaarte, et saada sooduspakkumisi toodetelt või teenustelt. Igapäevaseid oste tehes kujuneb tarbijal kindel ostukoht, kus sooritatakse oste nädalas mitu korda. Tarbijaid meelitatakse ligi soodsate hindadega ja püsikliendi pakkumistega, mis on suunatud kliendikaardi omanikule. Tarbija võib olla lojaalne nii ettevõttele, kui ka seal pakutavatele toodetele ja teenustele. Aktiivsemad tarbijad omavad informatsiooni kampaaniatoodetest ning külastavad mitmeid erinevaid kauplusi,et saada vajalik või huvi pakkuv toode soodsa hinnaga.