1. Bakalaureusetööd
Selle kollektsiooni püsiv URIhttp://hdl.handle.net/10492/2488
Sirvi
Sirvi 1. Bakalaureusetööd Autor "Abel, Age" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimisvalikud
Kirje Ricotta kui vähetuntud toote turundusprobleemid (Estover OÜ näitel)(2012) Abel, Age; Ohvril, TiiuVadak ehk juustuvesi on juustu ja kohupiima valmistamise kõrvalsaadus. Vadakust valmistatakse ricotta kohupiima. Ricotta on Itaalia päritoluga valmimata juust. Termin „ricotta“ tuleneb itaalia keelest kui uuesti kuumutatud, mis väljendab ricotta saamise protsessi küllaltki täpselt. Kuigi tekstuurilt on ricotta üsna sarnane Eestis rohkem tuntud kohupiimale, siis ricotta on läbinud laapimise ja lühikese fermentatsiooni. Ricotta kohupiima võiks soovitada kõikidele, kes peavad lugu piimast ja piimavalgutoodetest ning eriti tervislikust toitumisest. Ricottat on Eestis toodetud alates 2006. aastast. Ometi on see tarbijate jaoks veel üsna vähetuntud toode. Vähetuntud või uue toote puhul on turunduskommunikasioonil väga suur roll tarbijate jaoks. Iga müüja peab mõtlema sellele, kuidas teha oma tooted tarbijale kättesaadavaks ning kasutama selleks ka turunduskommunikatsiooni, et tarbijatele uut toodet tutvustada. Uute toodetena saab käsitleda nii täiesti uusi tooteid kui ka olemasolevate toodete modifikatsioone ja edasiarendusi. Estover OÜ on United Estover Group (UEG) vanim ettevõte, mis tegutseb juustutoodete alal alates 1992. Tänaseks on tegu müügiettevõttega, mis koordineerib grupi turundustegevust ja tootearendust, tegeleb juustutoodete impordi ning ekspordiga ning tegeleb UEG kuuluvate juustutootmisettevõtete toodangu realiseerimisega. Antud uurimustöö üheks olulisemaiks ülesandeks oli uurida ricotta tuntust tarbijate seas, koostades selleks ankeetküsitluse. Küsitlus viidi läbi elektroonilisel teel. Küsimustikule said vastata kõik soovijad nelja nädala jooksul. Uuringus osalemine oli suhteliselt aktiivne. Ankeedile vastas 270 inimest. Analüüsides küsimustiku vastuseid, selgus, et 68% vastanutest on ricottast kuulnud ning 59% vastanutest on seda ka kasutanud, kuid suhteliselt harva. Samuti ei olnud hästi teadvustatud ricotta erilised ja olulised omadused. Autoripoolsed ettepanekud, kuidas ricotta kohupiima turundustegevust paremustada, on järgmised: · Ettevõte peaks rohkem rõhku panema turunduskommunikatsioonile, mis levitaks nii üldist informatsiooni firma kohta kui ka detailsemat infot toote omadustest. · Mõistlik oleks suurendada kauplustes läbiviidavate degustatsioonide arvu. · Suurendama peaks reklaamimahtu ja PR publikatsioonide hulka ricotta tutvustamiseks, keskendudes senisest enam tervislikkuse aspekti tutvustamisele. · Keskkonnateadlikele tarbijatele tasuks suunata senisest enam infot vadaku utiliseerimise kasust, mis ricotta tootmisest tekib. Töö autor on arvamusel, et kui tarbijad oleksid kursis rohkem ricotta tervislikkusest, madalast hinnast ning tema tootmise positiivsetest külgedest, oleks ricotta tarbijate hulk suurem.