Põllumajandus- ja keskkonnainstituut
Selle valdkonna püsiv URIhttp://hdl.handle.net/10492/2466
Sirvi
Sirvi Põllumajandus- ja keskkonnainstituut Autor "Aavik, Tsipe" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 2 2
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimisvalikud
Kirje Kommunikatsiooni tõhususe hindamine üleeuroopalise harrastusteaduse projekti “Euroopa otsib nurmenukke” põhjal(Eesti Maaülikool, 2023) Gibson, Kristiina; Suškevičs, Monika; Aavik, TsipeHuvi harrastusteaduse vastu on viimastel aastakümnetel kasvanud. Kommunikatsioonil on harrastusteaduse projektides oluline osa, kuid teaduskommunikatsioonis on täna teadaolevaid kitsaskohti. Vabaühenduste kogemust harrastusteaduse algatuste elluviimisel ja kommunikatsioonitegevustes pole autorile teadaolevalt palju uuritud. Käesoleva bakalaureusetöö eesmärk on välja selgitada harrastusteaduse projekti “Euroopa otsib nurmenukke” kommunikatsiooni tõhusust mõjutavad tegurid vabaühenduste seisukohast ja anda soovitusi kommunikatsiooni paremaks korraldamiseks sarnastes projektides. Töö eesmärgi saavutamiseks viidi läbi viis individuaalintervjuud harrastusteaduse kampaanias kaaskorraldajatena osalenud vabaühenduste esindajatega Eestist, Lätist, Ühendkuningriigist, Bulgaariast ja Põhja-Makedooniast. Saadud kvalitatiivseid andmeid võrreldi Siverini magistritöö (2022) raames kogutud andmetega nurmenukukampaanias osalenud teadusasutuste kaaskorraldajatelt. Euroopas 2021. ja 2022. aastal kogutud vaatluste arvust, kvaliteedist ja asupaikadest tehti kokkuvõte riikide kaupa. Töös leitu kinnitab harrastusteaduse korralduse erinevust Euroopa piires. Ühendkuningriigi näitel on kampaanias rakendatud oskuslikku väljakujunenud botaaniliste vaatluste huviga kogukonda ja laekunud tulemused on hea kvaliteediga. Idaja Kagu-Euroopas on kasutusel erinevad piirkonnast sõltuvad meetodid, millega püütakse kaasata laiemat avalikkust. Teadlaste oskused ja kogemus jääb harrastusteaduse kommunikatsiooni korraldamisel puudulikuks, mistõttu on soovituslik ühendada projektide elluviimine vabaühendustega. Eestis tuleks sarnastes projektides keskenduda sihtrühmade ja koostööpartnerite süsteemsemale valikule ning osalejatele projekti sõnumi ja ülesande lihtsustamisele, kasvatades seeläbi projektide usaldusväärsust. Edasi saaks uurida andmete kvaliteeti parandavaid meetmeid ja võimalusi erinevate projektide põhjal.Kirje Science communication in the citizen science campaign “Looking for Cowslips”: issues, opportunities, lessons(Eesti Maaülikool, 2022) Siverin, Viktor; Aavik, Tsipe; Külvik, Mart; Prūse, Baiba; Suškevičs, MonikaThe “Looking for Cowslips” campaign started off as a national citizen science activity in 2019 in Estonia, but quickly evolved into an international study in 2021 and became popular elsewhere in Europe. It makes the organization of communication more difficult, because from that moment on, effectiveness of communication will depend from the differences in language, local customs and political situation. This leads to the fact that the organization of communication needs to be studied, and this is based on the specifics of different countries and additionally also based on the impact that COVID-19 pandemic had on the communication management process. The purpose of this thesis is to find issues and opportunities to improve the organizing of communication of international citizen science campaigns and is based on the experience of the organizers of the “Looking for Cowslips” citizen science (CS) campaign. The study is based on three research questions: 1. What were the experiences of organizers during the Cowslips CS campaign with communication processes and tools? 2. Whether and how the spread of COVID-19 affected the organization of communication during the Cowslips campaign? 3. Were there any differences in communication process in different countries? What could be learned from such an experience? To answer the research questions, the semi-constructed interviews and survey took place with 12 campaign organizers from the academic institutions of 11 different countries: Slovenia, Germany, Czech Republic, North Macedonia, Estonia, Hungary, Greece, Italy, France, Sweden and Norway. This master’s thesis consists of four chapters and conclusion. The first chapter gives an overview of the concept of citizen science, examples of how citizen science is embedded in science, describes the organizational aspects of CS, and gives an overview of communication, including the organization of communication based on the peculiarities from civic science organization view. The second chapter presents the organizational aspects of the surveys and interviews and explains the data collection and analysis methodology. The third chapter presents the results of the work. The fourth chapter discusses the findings, and the fifth chapter formulates a conclusion of the thesis. Based on the results of the master thesis, it is recommended that in order to enhance communication within the international network of campaign organizers, a so-called communication one-pager should be developed by the main organizer and shared with all co organizers of a Cowslips campaign, but also within the frames of other international citizen science initiatives. This one-pager should include the most important steps in the communication management process, for example: whom to involve?; how to involve?; or how to keep the volunteers’ motivation up and organize the feedback for them. And then it should be added to the campaign website highlighting the experience and best practices of the Cowslips campaign team in organizing the communication.