Põllumajandus- ja keskkonnainstituut
Selle valdkonna püsiv URIhttp://hdl.handle.net/10492/2466
Sirvi
Sirvi Põllumajandus- ja keskkonnainstituut Autor "Aavasalu, Kati" järgi
Nüüd näidatakse 1 - 1 1
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimisvalikud
Kirje Ostukäitumise mõjurid kalatoodete tarbimisel Eesti Maaülikooli üliõpilaste näitel(Eesti Maaülikool, 2018) Aavasalu, Kati; Maasing, BirgitTervislik ning mitmekülgne toitumine on tänapäeval järjest aktuaalsem, seda eriti noorte hulgas. Olulist rolli selles mängib ka erinevate kalatoodete tarbimine. Koos teadliku toitmise kasvuga on tõusnud aga kalatoodete hinnad, mistõttu on kala tarbimine mõnevõrra vähenenud. Ühtlasi tarbitakse kala noorte hulgas vähem kui vanemate inimeste seas. Tihti algab koos ülikooli astumisega iseseisev elu, mil vastutatakse ise oma toidu ja ülalpidamise eest. Senisest väiksema ajaressursi ja sissetuleku tõttu muutub ka elustiil, mistõttu on üliõpilaste seas märgata muutusi nii ostukäitumises kui tarbimisharjumuste kujunemisel. Antud bakalaureusetöö eesmärgiks on analüüsida Eesti Maaülikooli üliõpilaste ostukäitumist kalatoodete tarbimisel ning selgitada välja seda oluliselt mõjutavaid tegureid. Uurimisküsimustele vastamiseks ja andmete kogumiseks viidi läbi poolstruktureeritud fookusgrupi intervjuu viie Eesti Maaülikooli üliõpilase seas. Tulemuste analüüsimiseks kasutati kvalitatiivset sisuanalüüsi. Uuringu tulemustest selgus, et üliõpilaste kalatoodete tarbimine on üsna madal. Peamiseks põhjuseks toodi välja kõrged hinnad, mistõttu pole kalatooted madala sissetulekuga üliõpilastele niivõrd kättesaadavad. Ühtlasi seavad tarbijad endale mitmesuguseid tingimusi, mida oluliseks peetakse – näiteks toodete kvaliteet ja valik. Madalatest sissetulekutest hoolimata toodi vastanute poolt välja toetumist hetkeemotsioonidele. Samuti eelistatakse kalatoodete puhul oste sooritada pigem spetsiaalsetes poodides. Seetõttu ei ole üliõpilaste hinnatundlikkuse tase niivõrd kõrge kui nende enda hinnangud. Samuti pole tarbijate otsused alati kaalutletud. Nii nagu keskkond on pidevalt muutuv, läbib aja jooksul muutuse ka inimene ja tema mõttelaad. Ühtlasi mõjutavad iga tarbija ostukäitumist mitmesugused sisemised ja välised tegurid. Seetõttu on ka inimeste ostukäitumist küllaltki keeruline ette ennustada. Tarbijate ostukäitumise edasiseks uurimiseks teeb autor ettepaneku viia sarnane intervjuu läbi oluliselt suurema valimiga, et uurida lähemalt üliõpilaste kui kindla segmendi ostukäitumise kujunemist.