Töötajate töörahulolu uuring 2011. aastal Selver AS Tartu selverite näitel
Kokkuvõte
Tänapäeva konkurentsitihedas majanduselus peaks ettevõtte püsimajäämise eesmärgil iga ettevõtte juhtkond väga suurt tähelepanu pöörama kvaliteedile ning arvestama kliendi soovide ja vajadustega. Selleks, et ettevõtte saavutaks kõrge kvaliteeditaseme ja
kliendi rahulolu, peab ettevõtte töötaja oma tööga rahul olema. Oluline on, et töötajat väärtustatakse vastavalt tema töötulemustele ja oskustele. Tähtis on, et töötaja ei lahkuks ettevõttest ning ei valiks konkureerivat ettevõtet. Seetõttu on oluline, et juhtkond oleks kursis töötajate rahulolust ja motivatsioonist. Töörahulolu uuring annab hinnangu, mis punktides on töötajad rahul ja, kus tuleks sisse viia muudatusi.
Käesoleva bakalaureuse töö eesmärgiks oli uurida Selver AS-i viie Tartu Selveri töötajate hinnangut töörahulolu ja motivatsiooni kohta. Uuringu viis läbi Selver AS-i personali osakond, kuid autorile jäi saadud andmete analüüs. Analüüsi koostamise aluseks tuli tutvuda teoreetilise kirjandusega. Saadud tulemused edastatakse Selveri juhtkonnale.
Töörahulolu küsimustik koosnes 71 küsimusest, mis olid paigutatud teema plokkidesse.
1) Selver tööandjana
2) Töötaja töö ja rahulolu
3) Meeskonna koostöö ja õhkkond
4) Kaupluse juhataja
5) Emotsioonid selveri suhtes
Kokku laekus 121 ankeeti. Tulemusi analüüsti kõigepealt kõikide vastanute lõikes ja pärast seda vastajate vanuse, hariduse, perekonna suuruse ja tööstaaži alusel. Sõbra Selveri andmeid ei saanud kasutada demograafiliste andmete analüüsil, sest iseloomustavad küsimused jäeti vastamata.
Analüüsi tulemusena selgus, et töötajad on rahulolematud. Paljud töötajad on Selveris pettunud, sest tööjõudu on vähendatud ning seetõttu on töökoormus suurenenud. Paljud ankeedi täitjatest tunnevad, et nad on stressis ning üleväsinud. Koju minnes ei suudeta korralikult puhata välja ning töötajad tunnevad, et töö ja eraelu vahel puudub tasakaal. Töötajad on sellest kõigest vihased ja ärritunud. Paljud lahkuvad ettevõttest negatiivsete tunnetega ning võivad teha Selveri kohta halba reklaami.
Töörahulolu tõstmiseks ettevõttes, esitas töö autor juhtkonnale järgmised ettepanekud:
juhtkond peaks looma tingimused, milles töötajad on motiveeritud ja oma tööga rahul;
pöörata suuremat tähelepanu töötajate tunnustamisele, sh kiitmisele, edutamisele,
ühisürituste korraldamisele jmt;
korraldada koolitusi uutest toodetest ja töövõtetest
kaasata töötajaid koosolekutel, et anda neile võimalus välja tuua arvamust ja nendega ka arvestada
täiustada koostööd ja informatsiooni levikut meeskondade ja kaupluste ning juhkonna vahel;
palgata töökoormuse vähendamiseks lisa personali.
Bakalauruse tööle seatud eesmärk täideti. Töörahulolu uuringuga selgitati välja Tartu Selverite rahulolu ja motivatsiooni tase. Saadud tulemuste alusel esitati juhtkonnale problemaatilised kohad ja vastavad ettepanekud. Kokkuvõtvalt võib öelda, et uuringus osalejad ei ole rahul.