Show simple item record

dc.contributor.authorOhvril, Tiiu (koostaja)
dc.contributor.authorPeetsmann, Elen (koostaja)
dc.contributor.authorMikk, Merit (koostaja)
dc.date.accessioned2017-12-06T08:09:43Z
dc.date.available2017-12-06T08:09:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn9789949569731 (pdf)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10492/3751
dc.descriptionTäistekstest
dc.description.abstractMahetoodete tootearenduses ja turunduses on viimaste aastatega toimunud märkimisväärne arenguhüpe. Juurde on tulnud nii mahetöötlejaid kui ka uusi põnevaid mahetooteid ning toodete pakendid on läinud moodsamaks ja pilkupüüdvamaks. Mahetoidu peamised ostupõhjused on Eesti Konjunktuuriinstituudi (EKI) 2016. a tarbijauuringu andmetel tervislikkus, kodumaisus, lähipiirkonna päritolu, maitse ja keskkonnasõbralikkus. Mahetoidu mitte ostmise peamiseks põhjuseks on selle kõrge hind, kuid ka see, et ei tunnetata vahet tavatoiduga, selle ostmist ei peeta oluliseks või kasvatatakse toitu ise. Vaatamata sellele, et mahetoidust räägitakse üha rohkem, peab osa inimesi jätkuvalt mahetoiduks lihtsalt kohalikku toitu. Seda kinnitab ka EKI 2016. a tarbijauuring, millest nähtub, et mahetoit tähendab enam kui neljandikule elanikest Eestis kasvatatud toitu ja otse tootjalt ostetud toiduaineid. Sama uuringu andmetel ostis viimase aasta jooksul mahetoitu 65% elanikest: 8% iga nädal, 27% 1–3 korda kuus, 30% harvem kui kord kuus, ligikaudu kolmandik (31%) ei ostnud ja 4% ei osanud öelda, kas nad ostsid. Viimastel aastatel on mahetoidu ostjate arv suurenenud. Mahetoidu eeliste selgitamine muutub järjest olulisemaks igas tarneahela etapis ning siin saavad oma panuse anda kõik mahetoidu tootjad, töötlejad ja turustajad. Käesolev materjal püüab selgitada – turundus jääb turunduseks, olgu tegemist tavatoodete või mahetoodetega, põhitõdedes vahet pole. Küll aga on mahetoodete pakkujatel väga hea võimalus teha oskuslikumat sihtturundust, sest sihtgrupp on üsna selgelt piiritletud ja jagab tootjatega samu väärtusi. Seega on suurem tõenäosus, et tarbijatest kasvavad toodete propageerijad ja info vabatahtlikud edasikandjad. Lisaks teoreetilise osale saab trükisest lugeda kaheksa Eesti maheettevõtte tegevuse näiteid.est
dc.publisherEesti Maaülikoolest
dc.rights© Maaeluministeerium © Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Amet © Eesti Maaülikool
dc.subjectmahetoitest
dc.subjectmahetootedest
dc.subjectturundusest
dc.subjectEestiest
dc.titleMahetoidu turundusest
dc.typeBookeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
All items in EMU digital archive DSpace are protected by original copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.