dc.contributor.author | Pühvel, Siim | |
dc.date.accessioned | 2012-05-31T12:54:27Z | |
dc.date.available | 2012-05-31T12:54:27Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10492/372 | |
dc.description.abstract | Sõiduki mootorite kütusekulu mõõtmiseks laboratoorsetes tingimustes kasutatakse
spetsiaalselt selleks ette nähtud seadmeid. Mõõtmistulemuste põhjal on võimalik välja
selgitada katsetava mootori kütusekulu muutumine erinevatel mootori koormusrežiimidel.
Uurimustöös püstitatud ülesannete lahendamiseks tehti esimeses peatükis ülevaade
sõidukite mootorites kasutatavatest vedelakütustest. Samuti uuriti kütusekulu arvutamise
metoodikat sõidukitel.
Teises peatükis on kirjeldatud mõõteseadme erinevate komponentide ehitust. Välja on
toodud eraldi seadme sisemiste ja välimiste komponentide ehituse kirjeldust. Samuti on
kirjeldatud mõõteseadme erinevate mõõtmist teostavate andurite tööpõhimõtet. Seadet
juhtivast tarkvaraprogrammist on tehtud vajalik ülevaade. Sellega on antud seadme
kasutajale parem ülevaade programmi võimalustest mõõtmiskatsetusi silmas pidades.
Kolmandas peatükis on välja toodud erinevad ühendusviisid olenevalt mootori
toitesüsteemist. Samuti on kirjeldatud kasutusele võtmisega kaasnevat seadme
kalibreerimist. Välja on toodud erinevate kütuste kasutamine mõõteseadme AVL 7351
CME puhul. Teostati katsetusi mõõteseadme kasutamise metoodika välja töötamiseks koos
mootorite katsestendiga Schenck Dynas3 LI 250. Vooskeemi kujutamisega toodi välja
lihtsustatud kirjeldus mõõteseadme kasutamisest koos mootorite katsestendiga.
Uurimustöö lisades on välja toodud kasutusjuhend mõõteseadme kasutamisel koos
mootorite katsestendiga ning laboratoorsete tööde juhend koos proovikatsetustega. Samuti
seadme komponentide kinnitamiseks vajalike detailide joonised.
Kütusekulu mõõteseadmel AVL 7351 CME ja mootorite katsestendil Schenck Dynas3 LI
250 eraldi teostavate reguleeringute parendamiseks oleks vajalik välja töötada ühine
juhtimissüsteem. | en_US |
dc.description.abstract | Engine development requires precise fuel metering devices. The aim of this paper is to
develop a methodology for fuel consumption with AVL 7351 CME. The study explored
instrument design, operation, and software use. The measuring device was installed on a
rack and put in operation. In the course of the tests usage methodology of the appliance
was developed with the engine test bed Schenck Dynas3 LI 250. We intend to further test
the laboratory work instructions in the Engine Laboratory of Estonian University of Life
Sciences. | |
dc.subject | kütusekulu | en_US |
dc.subject | mõõteseadmed | en_US |
dc.subject | mootor | en_US |
dc.subject | vedelkütused | en_US |
dc.subject | bakalaureusetööd | est |
dc.title | Kütusekulu mõõteseadme AVL 7351 CME kasutamise metoodika | en_US |
dc.title.alternative | Methodology for Measuring Fuel Consumption with AVL 7351 CME | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.date.defensed | 2012-06-04 | |