Õppijate rahulolu loodusturismi eriala õppega Eesti kõrg- ja kutsekoolides
Abstract
Eesti on tuntud oma mitmekesise looduse poolest, mida külastatakse lähemalt ja kaugemalt.
Loodusturism on oma olemuselt laiapõhjaline valdkond, kus on omavahel seotud
turismimajandus ja looduskeskkond, mis tekitab vajaduse laiapõhjaliste oma ala
spetsialistide järele valdkonna tööturul. Loodusturismi eriala on Eestis kutse- ja kõrghariduse
tasemel õpetatud alates 2005 a. ning antud eriala lõpetanuid on 2017 a aprilli seisuga 469.
Täna puudub ülevaade, kuidas jäädi eriala õpingutega rahule ning kas eriala õpe toetas peale
lõpetamist erialasele tööle saamist.
Selleks viis töö autor magistritöö raames läbi uuringu loodusturismi eriala lõpetanute seas,
mis näitas küll eriala õppega üldist rahulolu ja eriala õppe vajalikkust, kuid samas oli
pakutud mitmeid soovitusi, kuidas muuta õpet efektiivsemaks ja tööturu ootustele ja
vajadustele sobivamaks. Vastavalt uuringu tulemusele tuleb rohkem tähelepanu pöörata
õppetöös praktikale ja leida võimalusi teoreetilise õppetöö sidumisega praktiliste
ülesannetega koostöös loodusturismi ettevõtjatega. Estonia is known for its’ diverse nature and tourists from all around the world come to visit
it. Nature tourism is a extensive field, which binds tourism economics and natural
environment and it creates a need for specialists in their respective fields. Since 2005 nature
tourism has been taught in Estonian vocational schools and universities. As of April 2017,
there are 469 graduates of nature tourism, but no feedback from the students whether they
were satisfied with the studies or did the curriculum support them for finding specialized
work post graduation.
In order to change that, the Master’s thesis author held a study among nature tourism
graduates. The study concluded a high satisfaction rate and a need for such speciality, but
also pointed out many suggestions on how to make the studies more effective and more
fitting in terms of job market expectations. According to the study, we need to put a bigger
emphasis on practice and find a way to bond theoretical studies with practical assignments
with the help of existing nature tourism companies.