Ujuva ekskavaatori lisapontoonide lahendus
Kokkuvõte
Käesolev bakalaureusetöö uuris Palmet OÜ kogemuste põhjal ehitatud ujuva ekskavaatori
lisapontoone, nende parameetreid ja vastupidavust. Palmet OÜ poolt läbi viidud projekt
teostati ilma tehniliste joonisteta ning läheneti projektülesandele eksperimentaalselt,
mistõttu on oluline tehtud tööle anda tagasisidet. Sellest lähtuvalt seati töö eesmärgiks
analüüsida Palmet OÜ’s ehitatud lisapontoonide lahendust. Mõistmaks pontoonide
konstruktsioonilist lahendust oli vajalik uurida erinevaid pontoone ja nende lahendusi.
Sealhulgas anti ülevaade Palmet OÜ lisapontoonide ehitusprotsessist, leiti pontoonide
kandevõime ja mass, koostati Solid Edge 2015 keskkonnas 3D mudel ja tehnilised
joonised. Lisapontooni analüüsi tulemusena saadi teada, et vastavalt pontooni massile
rakendades 26000N on pontooni raamkonstruktsiooni tugevusvaru 15 kordne ning ühe
pontooni kogumass ja kandevõime tuli vastavalt 2671 kg ja 6629 kg. Ankrujala
hüdrosilindri maksimaalne jõud rakendamisel on 349352N. Tulemustest lähtudes on
võimalik raamkonstruktsiooni optimeerida vastavalt tugevusvarule. Konstruktsiooni
edasiarendusel tuleks arvesse võtta hermeetiliste kambrite vajalikkust. Võttes arvesse
erinevaid ankrujala lahendusi, tuleks ümber projekteerida ankrujala hüdrosilindri kinnitus. The present bachelor thesis did a research about building additional pontoons for an
amphibious excavator and examined its parameters and endurance based on Palmet LLC’s
experience. The project which was carried out by Palmet LLC was made without any
technical drawings and was approached experimentally, that is why it is important to give
feedback to this present work. Due to previously mentioned circumstances the aim of the
present paper was to analyse the solution of the additional pontoons which were built by
Palmet LLC. To understand the construction of the pontoons it was neccessary to study
different pontoons and their construction solutions. This paper also gives an overview of
the Palmet LLC’s additional pontoons construction process. The 3D model and technical
drawings were made in the Solid Edge 2015 program. The results of the additional
pontoon analyse shows that utilising 26000N according to the pontoon mass, the
pontoon’s frame construction’s strength reserve is fifteen-fold and one pontoon’s whole
mass was 2671 kg and the load-bearing capacity was 6629 kg. When utilising the
anchorleg’s hydrosylinders the maximum strength is 349352N. When evolving the
construction the hermetic chamber’s necessity should be taken into consideration.