Kujundusprojekt sadamaraudtee lineaarpargile
Kokkuvõte
Antud projekt on Eesti Maaülikooli maastikuarhitektuuri eriala bakalaureuseastme lõputöö.
Käesoleva töö eesmärgiks oli leida uus funktsionaalne kasutus vanale raudteekoridorile, teise
nimega sadamaraudteele, mis praeguseks on kasutusest väljas ning selle lähiümbrusele, mis
pole senini veel uut kasutusfunktsiooni endale leidnud. Samuti oli vaja leida lahendus
ümbritsevate alade liitmiseks, mille on killustanud raudteeliin.
Hetkeolukord näitab, et piirkond on hooldamata ja mitteatraktiivne, pakkumata võimalusi ja
põhjuseid inimestel antud ruumis viibimiseks. Projekti piirkonna analüüside põhjal on
koostatud lahendus, mille põhirõhk on suunatud rekreatsioonile, et tuua inimesi ala kasutama.
Ideelahenduseks on lineaarpark, mis kulgeb mööda eksraudteekoridori. Kujunduses on
hõlmatud ka kergliiklusteega seonduvad olulisemad alad, milleks on Ropka park ja Turu tänava
ning Siili tänava elamute vahel olev ala, millele on ette nähtud äri- ja elamupiirkond
pargialadega. Lineaarpark kergliiklusteega seob omavahel linnaosad, mille raudteekoridor
eraldanud on. This project is a bachelor thesis in the speciality of landscape architecture in Estonian University of life
sciences. The aim of the project was to find a new purpose for an old railroad corridor, also called harbour
railway, what is out of use and its vicinity, which still have not fount a new function. Also had to found a
solution for the surrounding to merge the areas what the railway have fragmented.
Current situation shows that the area is mismanaged and is not attractive, not offering opportunities and
reasons to stay in this space. On the basis of the analysis is composed the solution where the main focus is
directed to recreation and to bing people to the area.
Design solution is a linearpark which is passing along the former railway corridor. Design includes also the
most important areas which is related to the pedestrian and bicycle traffic, which is Ropka park and the area
between Turu street and the houses on the Siili street, on what is intended business and residential area. The
linear park with pedestrian roads will connect the neighborhoods what the railway corridor have sepparated.