Sõiduki pneumoajami projekt
Kokkuvõte
Käesoleva töö eesmärgiks on projekteerida suruõhuajam Bosch Rexroth Aventics Pneumobil
võistluse raames. Antud töös tuuakse välja üldkasutatavate pneumaatiliste ajamite eelised
elektriliste ajamite ees ja võrreldakse pneumaatiliste ajamite tööpõhimõtteid ning
karakteristikuid. Matemaaatilised mudelid, kiirendus- ja kestussõidul, baseeruvad antud aastal
võistlusel osalemiseks valmima pidanud sõidukil.
Töö autor tutvustab lühidalt ajami juhtprogrammi ja annab hinnangu juhtprogrammi
efektiivsusele. Antud peatüki lõpus kommenteerib töö autor ajami efektiivse juhtimise
printsiipe.
Antud töös koostatud mudelid kinnitavad, et pneumaatiline ajam on võimeline tagama
võistlusel osalevale meeskonnale poodiumikoha. Töö raames on valminud ajami füüsiline
mudel. Töö autor plaanib valminud ajamit testida ja edasi arendada. This thesis has been created to design air motor for Bosch Rexroth Aventics Pneumobil race.
The thesis lists the advantages of commonly used pneumatic actuators compared to
electricmotors, followed by a comparison of characteristics and working principles.
Mathematical models for the drag race and endurance run were made based on the technical
specifications and measurements of the vehicle supposed to be built for competition this year.
Author briefly discusses the four stages of the controlprogram and evaluates its effectiveness.
Specifications for a vehicle able to effectively control the actuator are made by the author at
the end of the chapter.
Models suggest that the actuator designed by the author is capable of finishing with a top
three result. The author built an actuator based on the design in this thesis. Author plans to test
the built actuator to further evaluate and improve the design conceived in this thesis