Kaubasadamate kaide esiseinte metallkonstruktsioonide korrosioonist tulenevad probleemid ja lahenduste pakkumine Muuga sadama kai nr.7 näitel
Kokkuvõte
Magistritöö eesmärgiks oli uurida kai terasest esiseina konstruktsioonide vigastuste
põhjuseid, hinnata teostatud remonttöid ja välja pakkuda alternatiivne remontlahendus
Muuga sadama kai nr.7 näitel, ning kirjeldada võimalusi kuidas pikendada kaide eluiga
ehitatavatel ja juba ekspluateeritavatel kaidel.
Vigastatud kai esiseina sulundseinaelementide remonttööde käigus, väliskeskkonnast
eraldamiseks betooniga, paigaldati algselt raketisplaadina töötav metallplaat, mis
asendati alternatiivlahenduses raudbetoonist plaadiga. Raudbetoon plaadi
dimensioneerimiseks vajalikud sisejõud leiti arvutiprogrammiga Autodesk Robot
Structural Analysis Professional 2013. Alternatiivlahenduse konstruktsiooni joonised
joonestati üles arvutiprogrammiga AutoCad 2010. Sarnaselt remontööde lahendusele
suurendati alternatiivlahendusega sulundielementide korrosioonikaitset, loodete ja
pritsmetsoonis, ka vaiade korrosioonikindlust betoneerimisega. Pakutava lahendusega
vähendati oluliselt kulukate tööde mahtu, nagu näiteks veealused keevitustööd. Samuti
puudub alternatiivlahenduse korral vajadus teostada kessoonkambrist vaiade
korrosioonikaitsetöid.
Lisaks omapoolsele remonttööde lahendusele on magistrant välja toonud lahendusi
kaide eluea pikendamiseks, mis hõlmavad mereehitiste puhul tuntuid ja ka uudseid
lahendusi korrosioonikulumi vähendamiseks, kai täitepinnase jälgimiseks ja
ilmastikutingimustest tingitud jõudude vähendamiseks. Aim of the master's thesis was to examine the causes of damages of the wharf's front
wall steel constructions, to evaluate performed repairs and offer an alternative solution
for repair on the example of Muuga Harbor’s wharf No 7, and to describe the
opportunities on how to extend built and already in use wharves' life.
During the repair of damaged sheet-pile wall elements of the wharf's front wall for
separation from the external environment with concrete, a metal plate was originally
installed as a shuttering plate, which was replaced with a reinforced concrete plate as an
alternative solution. The necessary internal force needed for dimensioning of the
reinforced concrete plate was found with a computer program Autodesk® Robot™
Structural Analysis Professional 2013. The construction designs of the alternative
solution were drawn up with a computer program AutoCAD 2010. Similarly to the
repair solution, the alternative solution increased the corrosion protection in intertidal
and splash zone, and the piles' resistance to corrosion by concreting. The proposed
solution significantly reduced the amount of costly work, such as underwater welding.
The alternative solution does not require piles' corrosion protection work performed in a
caisson.
In addition to his own solution for repair, the graduate has brought out solutions for
extending the wharves' life span, which in case of marine structures include known and
novel solutions for reducing the durability of corrosion, for monitoring the wharf's soil,
and for reducing the forces caused by weather conditions.